Kits – Seventh Auto's

Kits

The End was near..? maar toch wij kunnen nog leveren. . !!

Sedert de eerste overname in 2005 is Caterham toch wel bezig om als autofabrikant gezien te worden en geen kitcarbedrijf.

Ook vanwege nieuwe Europese regels hebben de goedkeuringen alleen betrekking op door een fabrikant gebouwde voertuigen.
Deze zijn bij Caterham herkenbaar aan het eindcijfer 5 ( staat voor Euro 5) in de typeaanduiding, kits zijn er met het eindcijfer 0 en zijn in principe alleen beschikbaar voor de Engelse markt.

Wij leveren nog steeds kits, maar bespreken e.e.a. mondeling, hiervan hebben wij geen vaste informatie/prijslijsten op papier, iedere situatie zal een andere zijn.
Worden er dan helemaal geen officiële kits meer geleverd? Nee..,tenminste niet met een EEG goedkeuring.
Er is nu een nieuw basic instapmodel en we weten simpelweg niet wat we hiervan verwachten moeten, de vragen die ons het meest gesteld worden zijn van als ik… er uiteindelijk toch een grotere motor inhang, wat dan?
U zult dan in principe niet meer aan de toelatingseisen voldoen en voor de BPM een hogere CO waarde krijgen, maar wat de gevolgen al dan niet fiscaal zullen zijn weten we nog niet.

Verder zullen velen toch meer willen, wat als u bijvoorbeeld alleen al dikkere wielen zou willen, dan heeft dat kleine motortje meer werk…

Als u serieus wat wilt, kom dan met ons praten. Dit kan uitsluitend op afspraak.

Ook moet u realistisch zijn en uzelf niet voor de gek houden, een “beetje” Caterham zal toch altijd boven de 25.000 komen. U kunt natuurlijk allerlei calculaties maken, zonder “dure” wielen, zonder dak en deuren, zonder spuiten, zonder interieur, enzovoort, maar Ik weet zeker, dat u binnen het eerste jaar, de meeste van deze dingen dan alsnog zult doen.
Dus.., als u dan, na dat eerste jaar kijkt, dan heeft uw Seven alsnog 25+ gekost, en dus niet die 17 die u in eerste instantie had begroot. Vergeet ook niet de BPM!
Dus.., hou uzelf niet voor de gek!
Ook bouwen wij uw Seven om van rechts naar links stuur, maar vergis u niet in de kosten.
Qua motor, zijn de mogelijkheden legio, maar wees niet gek, denk liefst aan kleine compacte motoren, zelfs motorfietsmotoren worden gebruikt, maar deze zijn eigenlijk gewoon voor de straat niet erg geschikt. En een V8 is vaak te zwaar en maakt een Seven bijna stuurloos.
Ook dient u rekening te houden met allerhande emissie-eisen, zorg dat als u een motor koopt, dat u ook alles zoals computer, katalysator etc. meeneemt.
Een motor zult U meestal na aankoop van een kit kopen, dus is er ruim tijd om met ons te overleggen.
De nieuwe grotere Seven SV (series 5) is 11 cm breder en 8 cm langer in de cockpit.
Wij hebben Sevens net zo gemakkelijk met 85 pk als met 330 pk, maar wees realistisch, je moet er wel mee kunnen rijden, en de meesten houden meer dan 230 pk niet op de weg.
Dus bezint eer ge begint, vraag het ons als u met bepaalde ideëen speelt.
Door onze jarenlange ervaring met Lotus en Caterham, krijgt u een probleemloos bouwpakket, die door u gemiddeld in 60 tot 100 uren is te bouwen.
U kunt aan allerhande bouwpakketten beginnen, maar u moet wel zorgen dat de wet u niet inhaalt, als u dus aan een kit begint, dan die, waarvan u een overzichtelijke en haalbare planning kunt maken.
DUS een Caterham, deze kunt u bouwen in een winter, of met 14 dagen vakantie.
Maaaaaar… Als u aan projecten van 200 tot 3/400 uur begint, en……. De zon staat hoog aan de hemel en u weet, dat u, dit, of volgend jaar toch niet rijdt, dan kunt u in de verleiding komen om te gaan fietsen, zwemmen, surfen of wat dan ook, of met iemand met een Caterham Seven gaan meerijden……….Maaarrrrrr… dan duurt het weer langer en is er het risico dat het een sleur wordt.

Contact

U kunt mij uitsluitend op afspraak bezoeken, Ik doe dit naast mijn andere activiteiten.
Bezoektijden kunnen wij ook vaak in het begin van de avond afspreken, en als ik er ben zelfs op zondag.
Ook kunnen wij U helpen met het keuren (en keuringsklaar maken) van een door U in het buitenland gekochte Caterham of een andere auto.
Voor allerhande vragen kunt u mij eerst e-mailen.
Bellen naar ons vaste nummer zal vaak niet gaan omdat Ik er niet altijd ben, ik heb nog taken in Polen.
Start eerst met een mailcontact en later geef ik U mijn mobiel nummer.